22 Haziran 2011 Çarşamba

Günün Önerileri 22 Haziran Çarşamba

Bugün tarih temalı birkaç önerim olacak. Malum Çarşamba günü Muhteşem yüzyılı çağrıştırıyor çoğu kişide izlence olarak, ben de buradan yola çıkarak o dönemle ilgili seçkiler yaptım. Bugün önereceğim filmin özellikle Kanuni Sultan Süleyman dönemiyle çakışmasını istedim (1495- 1566) Bu yıllar arasında Avrupa'daki durumu anlatan ve özellikle din reformları ile ilgili bir film seçtim.

Luther - Eric Till

Kostümlü dönem filmlerini sevenlerdenseniz ve aynı zamanda tarihten izleri de yakından seyretmeyi seviyorsanız işte size bir tarih filmi.

Martin Luther'in rahip oluşuyla başlayan film protestanlık fikrinin gelişimi ve önlenemez yayılımıyla devam ediyor.

Protestanlık mezhebinin hangi haklı sebeplere dayanılarak oluşturulduğunu ve nasıl bir inanç sistemi olduğunu çok iyi ifade eden ve bir kez daha çoğu filmde olduğu gibi Hıristiyanlık inançlarını sivrice eleştiren bir konuya sahip.

Başrollerde Joseph Fiennes ve Alfred Molina'nın oynadığı film 2003 yapımı.






Bu Mülkün Sultanları 36 Osmanlı Padişahı

Dizilere kızıyoruz mızıyoruz ama bazen de bizi arştırmaya iten ve heveslendiren yapımlar da oluyor. Mesela Hatırla Sevgili'yi izlerken yakın siyasi tarihimizle ilgili pek birşey bilmediğimi farkedip hemen kitapçıları dolşamaya başlamış ve harika kitaplar bulmuştum. Bunlarla ilgili başka bir yazı hazırlamayı düşünüyorum.

Bugün yine Muhteşem Yüzyılın şerefine padişahlarla ilgili sizin de aklınıza düşen sorular, padişahların hiçbirzaman düzgün sayamadığımız sıraları, ve kısaca herbiri hakkında başarıları, yaşamları, aile hayatları ilgili kısa bilgileri derli toplu olarak bir kitapta okumak isterseniz Bu Mülkün Sultanları kitabını önereceğim.
Necdet Sakaoğlu'nun hazırladığı bu kitap Oğlak Yayınlarından çıkmış.





Aşk Mektupları - Müşfik Kenter

Hala kıyıda köşede kalmış tiyatro oyunu bulabiliyoruz neyseki. Tiyatroya doyamadım, kışa kadar nasıl beklerim diyorsanız işte bu akşam harşka bir oyun var.




Yazan: A.R. Gurney
Çeviren : Armağan Ersin
Yöneten : Müşfik Kenter
Oynayanlar: Müşfik Kenter & Kadriye Kenter

Ünlü Amerikan yazarı A.R. Gurney'nin “Aşk Mektupları” adlı oyunu, her şeyi kitabına göre yapan uslu çocuk Andy ve asi sanatçı ruhlu Melissa'nın birbirlerine çocukluklarından başlayarak yaşamları boyunca yazdıkları mektuplarla anlatılan sıra dışı bir aşk hikâyesi. Onlarca klasik ve modern eserlerde aldıkları roller ile Türk Tiyatronsun en önemli isimlerinden Müşfik Kenter ve Kadriye Kenter ENKA sahnesinde.

“Her şeyden çok sana yazmaya bayılıyorum. Sana yazdığım zaman kendimi gerçek bir aşık gibi hissediyorum. Sana elceğizimle, kendi kalemimle ve tüm yazarlık hünerimle yazdığım bu mektup sadece ve sadece 'benden' geliyor sana. Böylece kendimi sana sunuyorum...
Beni yırtıp atabilirsin, saklayabilirsin veya bugün, yarın yahut ölene kadar istediğin kadar durup durup okuyabilirsin.”

Yer:Enka Açık Hava Tiyatrosu,  Enka Sadi Gülçelik Spor Tesisleri, İstinye, İstanbul
Tarih : 22 Haziran 2011 Çarşamba 21:15
Fiyat : 23,50 TL
Bilet Satış Yerleri :Biletix







6 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Senin önerilerine bakmak beni heyecanlandırıyor , acaba ne var , diye...Bugünküler de çok güzel,teşekkürler.

Duygu Phillips dedi ki...

Hemen Luther'i bulacağım. Sende var mı? :)

Dışavurum dedi ki...

Bu Mülkün Sultanları kitabını okumuştum 3 - 4 sene önce. Gerçekten çok hoş, baya özel hayat detayı falan da veriyordu Padişahların hayatından. Magazinseverlere 'de' tavsiye edilir :)

Sinem Ergun dedi ki...

Sevgili Baykuş Gözüyle, mesajın beni çok mutlu etti, ben de o kadar keyifle hazırlıyorum ki, böylelikle arşvide gözden geçirmiş oluyorum:) Çok teşekkürler,

laleninbahcesi dedi ki...

Luther'i izlemiştim...
Bu yazı diziniz çok hoşuma gidiyor. Bu arada kendimi de gözden geçirm,ş oluyorum.
Sevgimle

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

bu mülkün sultanları da var. ama okumadım. annem okudu. hatta dün akşam, padişahın çocuklarını öldürmesi olayı, fatih sultan mehmet zamanında başlamış. o başlatmış, dedi..