12 Temmuz 2010 Pazartesi

Gizli Ajans - Yaz için harika bir kitap

Gerçekten okurken epey güldüm. Alper Canıgüz'ün harika bir üslup ve esprili bir anlatım tarzıyla yazdığı Gizli Ajans, yazarın üç kitabından sonuncusu.
Bu kitabı bana sevgili Seda hediye etmişti, tanışma hatırası olarak, bizim derginin hazırlık aşamasında biraraya gelmiştik, kırk yıldır tanışıyormuş gibi hemen sohpete dalmıştık. Seda çok sıcakkanlı, neşeli, sürekli fikir üreten, hayattan ilginç şeyleri bulup çıkaran sürpriz dolu biri.

Bu kitabı kendi okumuş ve çok beğenmiş.
Yazın okumak için bir kitap arıyorsanız şiddetle tavsiye ederim.
Kitabın türü absürd komedi macera diyebilirim.

Kendiyle barışık, esprili anlatım tarzına sahip baş kahramanımız Musa, bir ajansta metin yazarı olarak işe başlar, fakat şirketin sahibi Şeytan bey bir kedidir. Çalışanlar ilginç tiplerdir, kilitli odalar vardır ofiste. Musa çalışma arkadaşı Sanem'e aşık olur.
Musa'nın patronu Gürcan Bey bir gün evinin penceresinden aşağıya düşer, tam o saatte Musa ile görüşmek istediğini belirten e-mail yüzünen Musa kendini cinayet zanlısı olarak düşünür ve bu andan itibaren gizemli bir çok olay zincirleme başlar.

Hikaye ilerledikçe işin içinden iş çıkar, fantasatik bir hikaye akıllıca kurgulanmış bir gerçek olabilir mi?
Görünen herşey bir yalan ve ya bir kandırmaca olabilir mi? Acaba gerçek nedir?

Arka kapağından alıntılıyorum

"Patronunuz Şeytan Bey'dir ve sizden de çok hoşlandığını söyleyebilirim."
Neydi bu şimdi? Şaka mı? " Öyle mi? " dedim bu manyakça oyuna bir tur ayak uydurmaya karar vererek. "Nereden biliyorsunuz? "
"Kendisi söyledi."

Elimden geldiğince aptal gibi görünmemeye çalışarak gülümsedim.
"Ben kaçırmışım o kısmını."
"Sizin hatanız değil. Telepatik olarak iletti düşüncelerini."
"Evet anlıyorum," diye kestirip attım, yeni işimi daha başlamadan bırakmak zorunda kalmamak için. "Öyleyse kendisine teşekkürlerimi de iletin."
"Ona kendiniz de teşekkür edebilirsiniz," dedi Tunçay Bey bıyık altından gülerek.
"Şeytan Bey görüşmenin başından beri burada, aramızda bulunuyor." Bardağına iki buz attıktan sonra pipetini uzun uzun emdi ve boş bakışlarıma yanıt olarak, o kocaman işaret parmağıyla, masanın üzerinde psikopatça beni kesmekte olan kara kediyi işaret etti.

Dünyanın, şahsına karşı kurulmuş bir komplo olduğuna inanan, genç ve avare metin yazarı Musa... Onun, hayatın her alanına derin ve samimi bir merakla yaklaşan,temiz kalpli ev arkadaşı Şaban... Diğer tarafta, gaddar bir kedi tarafından yönetilen, birbirinden tuhaf çalışanlarıyla bir reklam ajansı: Menekşe gözlü sanat yönetmeni Sanem, esmer ve seksi sekreterler Mehtap ile Sevilay, durmaksızın ağlayan yaratıcı yönetmen Çeşme, psişik-sismograf çaycı Ercan... Ve şöhretler: Tesla, Prens Charles, Kaan Sezyum, Küçük Prens, Süpermen ve diğerleri...

Özgün üslubuyla, ilk kitabı Tatlı Rüyalar'dan itibaren geniş bir hayran kitlesi edinen Alper Canıgüz'den yine eğlenceli, heyecanlı ve kışkırtıcı bir absürd macera...

6 yorum:

MizahiGeveze dedi ki...

Öneri çin teşekkürler.Değerlendirmeye aldım efendim :)

Günün Notları dedi ki...

Yazarın 3 kitabını da aldım ama henüz sıra gelmedi maalesef. En kısa sürede okuyayım o zaman :)

ceren dedi ki...

alper canıgüz'ü beğendiğine göre kankası olan murat menteş'i okumanın tam sırasıdır diyorum.)

ena dedi ki...

Murat Menteş önerisine katılarak buna bir de Emrah Serbes eklemek istiyorum ki mükemmel...

Gizliajans çıktığı dönem kitapçıda çalışıyordum. Gizli gizli okuyayım dedim, o kadar çok kahkaha attım ki her seferinde yakalandım:)

Dışavurum dedi ki...

Kitabı beğenmene çok sevindim Sinemcim . Dediklerine de :)
Alper Canıgüz , Murat Menteş ve daha fazlası için :) http://www.afilifilintalar.com

Sanat Notları dedi ki...

Bora-man umarım beğenirsin, teşekkürler,

Banu, haftada üç kitap projesinin bir haftasına sadece Alper Canıgüz'e ayıt, eminim çok eğlenceli bir hafta geçirmiş olursun:))

ena, haklısın bende vapurda okuyordum, herkes bana bakıyordu gürültümden:))
emrah serbes önerisini kaydettim, çok teşekkürler,

Seda, afillifilintaları aslında takipe almıştım ama şimdi dikkatle inceleyicem:))

Herkese sevgiler