10 Ağustos 2012 Cuma

Pul Koleksiyonculuğuna Doğru

Olaylar bazen domina taşları gibi birbiri ardına gelişiyor.
Bizim hikayemiz de böyle oldu. Herşey Bız Arı ile başladı:)

Bız Arı bir çizgifilm kahramanı (bilenler bilir) ailesyle yaşayan bir çocuk arı ve birgün eve hep faturaların posta ile geldiğini ve kendisine hiç kart gelmediğini fark eder bölümün sonunda ise olayların gelişmesiyle kendisine birsürü kartpostal gönderilir.

Bizim Doruk'ta pek çok çzigifilmden etkilendiği ve kendisiyle özdeşleştiridiğinden eve girerken postakutısuna bakıp aynı Bız Arı gibi "bana niye mektup gelmiyor ki" serzenişlerinde bulunmaya başlamıştı.
Tesadüf bu ya, o dönemde karşıma hep "Postcrossing" ile ilgili konuşmalar ve haberler çıktı ve tabi bende hemen "ampul" yandı.
Hemen Doruk için www.postcrossing.com da bir hesap oluşturdum.
Şimdi bu postcrossing nedir ki deyenler varsa hala:) şöyle özetliyim.

Birkaç yıl önce internet üzerinde oluşturulmuş karşılıklı kartpostallaşma sistemi diyebiliriz. Dünyada yaklaşık 350.000 üyesi var. Üye oluyorsunuz size rastgele verilen adreslere kartpostal gönderiyorsunuz, kartınıza bir de kod numarası ekliyorsunuz. Kartınızı alan kişi kod numarasını sisteme kaydediyor ve sizin adres hoop birine veriliyor ve o da size bir kartpostal gönderiyor ve bu böylece sürüp gidiyor. Bu işi sürekli yapan kullanıcılar gördüm mesela 5.000 kartpostal göndermiş ve o kadar da ona göndermişler. İnanlımaz di mi:)Size gelen kartpostalların resmini sisteme yükleyebilirsiniz ve güzel bir arşiviniz de oluyor böylelikle.

Postcrossing birine ne kazandırabilir dersek özellikle çocuklar için yeni ülkeler, insanlar ve diller tanımak, sosyalleşmek ve yeni kültürler tanımak faydalarından birkaçı. Ayrıca bir koleksiyon yapma hevesi yaratabilir.

Kartpostal biriktirmek özellikle belli bir konuda kartpostal biriktirmeyi yapabilirler çünkü üyelik bilgilerinizde size nasıl kartpostal gönderilmesini istediğinizi yazıyorsunuz.

Biz üye olalı 2 ay oldu belki ama bu iiş gerçekten ciddiye alan ve zevkle yapan insanlar olduğunu gördüm. Her kart öyle özenilerek hazırlanmış ve gönderilmişti ki bize. Hiç tanımadığınız bir insanın sizi düşünerek birşeyler yapması çok duygulandırıcı.

Şimdi bız arıdan kartpostallaşmaya doğru giden yolculuğumuz kartların üstüne pul yapıştırma ihtiyacını doğurdu tabiiki.
Pullar artık pek revaçta değil postalarda. Makinaden geçiriveriyor postahanedeki memurlar, "pul istermisiniz?" diye sormak birkenarda dursun sen "pul varmı?" diye sorduğunda sanki orası manavmış gibi bakıveriyor sana önce, sonra ciddi olduğunu anlayınca çekmeceden çıkarıyor bir zahmet, bazı yerler de pul bile yok.
Hal böyle olunca yurtdışındaki postcrossing arkadaşınıza pulsuz bir kart göndermemek için başlıyorsunuz internetten pul avına.



PTT'nin pul koleksiyoncuları ve Filatelistler için oluşturduğu sayfası bu iş için birebir. www.filateli.gov.tr
Buradan istediğiniz pulun siparişini verebilirsiniz. İsterseniz postanıza yapıştırabilir isterseniz koleksiyonculuk dürtülerinizle biriktirme yoluna gidebilirsiniz.
Pul Koleksiyonculuğu ve Filatelistlik hakkında güzel ve hap bilgiler edinmek isterseniz yine bu sayfadan faydalanabilirsiniz.

Pullar benim için o kadar sempatik nesneler ki, üzerlerindeki resmiler de hem ilgi çekici hem de bilgi içerdiklerinden onlar aslında birer Kültür Taşıyıcıları. Özellikle yurtdışına gönderdimiz postalara mutlaka pul yapıştırmlaıyız diye düşünüyorum.

Postcrossing sonucu küçükken başladığım koleksiyonculuğuma yeniden Doruk'la devam etmeye başladık. Ben eski pul defterimi buldum ve içindekilere yenilerini ekliyoruz.

Not: Zarfın üzerinden pul çıkarmak ile iligili size bir de kısa bilgi vereyim.
Pul olan köşe, kağıdıyla kesilir ve ılık suya ters olarak konulur. 2 dakika sonra cımbız yardımıyla pul ve kağıt birbirinde ayrılır. Pul havlu ile kurulanıp bir kitap arasında bir gece bekletilir. Ertesi gün pul defterine arkadaşlarının arasına konulur.
Şimdi yanlış alnamazsanız "Size Pul Koleksiyonumu göstereyim mi:))))"
















21 yorum:

fermina daza dedi ki...

libya pulları çok güzel! artık kıymetlenir onlar herhalde. karagöz hacivatlıları da beğendim, ben de alayım hemen :)

Ayfer dedi ki...

Sinemcim ne guzel bilgiler vermissin canim, her zaman soyluyorum, Doruk senin gibi bir annesi oldugu icin cok sansli.
Suat'in da cok ozel pul kolleksiyonu vardi ama evlendikten sonra devam etmedi belki o da senin verdigin adreslerden tekrar pul toplamaya baslar:) opuyorum hepinizi canim, guzel bir haftasonu diliyorum..

Adsız dedi ki...

Postcrossing üyelerine kart gönderirken arkasını yazıyor musunuz?

Sinem Ergun dedi ki...

Ferminacım o pullar en az 20 senelik, biraz özenli saklansaydı herhalde değerli olurdu köşeyi döndürürmüydü bilmeme:) ama şartla çok ağır, ellemiycen, yıtmıycan , kıvırmıycan:) bizimkiler sefil durumdalar:) ama resimleri güzel:) Karagöz Hacivatlar benim değil yalnız keşke olsalar, onlar ve üsttekiler ödüülü pullarmış:)

Sinem Ergun dedi ki...

Ferminacım o pullar en az 20 senelik, biraz özenli saklansaydı herhalde değerli olurdu köşeyi döndürürmüydü bilmeme:) ama şartla çok ağır, ellemiycen, yıtmıycan , kıvırmıycan:) bizimkiler sefil durumdalar:) ama resimleri güzel:) Karagöz Hacivatlar benim değil yalnız keşke olsalar, onlar ve üsttekiler ödüülü pullarmış:)

Sinem Ergun dedi ki...

Ayferciiim, Suat'ın yaptığını bilmiyordum, biraraya gelince ondan bilgi alırım ne güzel, öptüm çok

Sinem Ergun dedi ki...

Adını yazmayı unutmuş arkadaşım, evet arkalarına yazı yazıyorum çünkü bana da yazılı gelse sevinirim:)

Berna dedi ki...

Aynı pul aşkı eşimde de var, ve Ekin'i de küçük filatelist olarak yetiştiriyor ;) Ekin'in doğduğu günden itibaren çıkan bütün pulları profesyonelce topluyor ve biriktiriyor. Büyüdükçe Ekin de katılmaya başladı babasına. Yalvarıyorum bununla ilgili post hazırla bir tane diye... Sen çok güzel hazırlamışsın, darısı benim blogun başına :P

Seni ve Doruk'u çok öpüyorum :)
Sevgiler

Realist Gurme dedi ki...

Merhaba,
Dürüst olmak gerekirse cok vaktim yok yazının tamamını okumadım. Pul Koleksiyonculuğunda önemli olan yıl serilerini eksiksiz yapmaktır. Atıyorum 1955 yılına ait olan çocuk esirgeme kurumunun en değerli serisinin katalog değeri 550 TL civarıdır. ama bu serinin sadece tek pulu eksik olsa değeri 2 TL'dir. Buna dikkat ediniz. Birde filateli işi Türkiye'de resmen bir tekelin elindedir. O sebeple eğer koleksiyonculuk namına pul biriktirecekseniz kesinlikle ebay'den alışveriş yapın ve 3 dolar fazla para verin register mail ile alışveriş yapın. Örnek vermek gerekirse Türkiye de 60 TL den satılan 1983 KKTC Europa CEPT blok pulunu ebayden 4 dolara tertemiz kondisyon almıştım.
Saygılar..

laleninbahcesi dedi ki...

Çok güzel bir pul kolleksiyonumuz var, yıllar önce ptt ye üye olmuştuk. İlk gün zarfları ve çıkan pulları, hatıra pulları gönderiyorlardı.Sonra bıraktık nedense. Bazen açıp bakıyorum onları tablo gibi seyrediyorum.
Bizim zamanımızda da yabancı mektup arkadaşlıkları vardı , kartlaşma çok daha kolay ve keyifli...

emili dedi ki...

Merhaba,kartınızı aldım çoook teşekkür ederim. Şiir içinde :) İyi bayramlar...

Mutlu Eller dedi ki...

Harika adresler aldım senden bu akşam. Çok çok teşekkürler:)
Eski bir pul koleksiyoncusu olarak çok sevindim. Yıllardır ilgilenmedim, rahmetli babamın özenle biriktirdiği pul defteri de bende. Hemen bakıp sipariş veriyorum.

Sinem Ergun dedi ki...

Berna, senden böyle bir cevap alamk hiç şaşırtmadı beni:) o kadar yönlüsünüz ki ne mutlu Ekin'e.. ama görmek isterim doğrusu sayfada bir yazı bununla ilgili:)

Sinem Ergun dedi ki...

Realist Gurme, yönlendirme ve öneriler için çok teşekkürler, Bu işi hakkıyla yapmak çok emek ve araştırma gerektiriyor. Değerli bir pul kolekdiyonu sahibi olmak ise herhalde yıllar süren bir süreç.. Sanırım herkes başaramıyor bunu:)

Sinem Ergun dedi ki...

Semi, çocukluğumuzda sanırım hepimiz yapmışız tekrar tozundan arındıralım pul defterlerimizi değil mi:) çocuklara da yeni bir hobi ve bilgi kaynağı olur hem:)

Mutlu Eller dedi ki...

Yuppiiii pullarim geldi!!!!
Tekrar cok tesekkürler:)

Realist Gurme dedi ki...

Arkadaslar Bu arada, Benim elimde Çocuk Esirgeme Kurumunun O Bahsettiğim 1955 Serisi (Değerli Olan Seri) 4 lü blok şarniyersiz orjinal zanklı temiz kondisyon pulları var. Ben Pul Koleksiyonumu zamanında satmıştım. Ama onları seriden cıkartmıstım. Tam seri değil ama parça parça tamamlarsanız oldukça değerli. İsteyenlere Hiç Bir Ücret talep etmeden hediye edebilirim. Benden daha fazla değer verecek birinde olmasını isterim. Misal Semi sana da gönderebilirim.

Mutlu Eller dedi ki...

Realist Gurme, teklifin hala geçerli mi acaba? Yoksa çoktan yeni sahiplerine gittiler mi? Beni düşünüp yazmış olman bile güzel:) Çok teşekkürler!

Realist Gurme dedi ki...

Semi, henüz kimseye göndermedim. realistgurme(at)gmail.com adresine kargo adresini yollarsan sana gönderebilirim. Saygılar..

Adsız dedi ki...

"Sanat Notları" başlıklı bir sitedeki yazıların daha düzgün bir Türkçe'yle ve dilbilgisi kurallarına uyularak yazılmış olmasını bekliyor insan. En azından -de'leri -da'ları ne zaman ayrı ne zaman bitişik yazacağınızı öğrenseymişsiniz keşke.

Sinem Ergun dedi ki...

Cok haklisin arkadas ben de sinir olurum ayri yazilmayan de da lara bazen aceleden gozden geciremiyorum yazilari bundan sonra dikkatli bakarim... Keske ismini yazsaydin sen de