13 Mayıs 2010 Perşembe

Bir bilen var mı? Atış serbest:)

Lost'un bitmesine pek birşey kalmadı, ama sorular eklenerek çoğalıyor. Açıklananlar ise zaten tahmin ettiğimiz şeyler.
Bu yazıda ben ne bir teori geliştiricem ne de özet geçicem artık kafa yormak istemiyorum, ama aklıma takılan da bir şey var beklemek de istemiyorum araştırmak da..

Beni bu zor durumdan kurtarmak isteyen bir cengaver varsa ve 15. bölümü seyrettiyse "source" denilen ışıklı geçidin neyin metaforu olduğunu düşünüyor söylesin.
İkizlere annelik yapan kadın o ışıkla ilglii şöyle dedi "herkesin içinde bir parça ondan var ama insanlar hep daha fazla istiyorlar"

Bu ne olabilir? Felsefe yapmak isteyen var mı? Ya da Freudien yaklaşmak isteyen.
Buyursunlar

11 yorum:

NzN dedi ki...

ben çook gerilerden takip ettiğim için hiç bir fikrim yok. bahsettiklerinin ne oldugunu bile farkında değilim.
mekranlandım bak şimdi gidip tekrar seyretmeye başlasam iyi olabilir :)
ne zaman bitiyor bu arada?

Sinem Ergun dedi ki...

Nzn'cım 2-3 bölüm bişey kaldı. Sen nerde bıraktın,
yinede bişey atsaydın bari:))
insanların içinde biraz olup daha çoğunu istedikleri ama bunun çok zararlı olduğu birşey nedir.
Hadi bakalım günün bilmecesi

NzN dedi ki...

Walla ben bayaaa gerilerde bıraktım. Baktım ki hastalık boyutlarında kendimle savaşarak sabah 4'e kadar falan seyrediyorum, durdum. Ama bitmeden izleyeyim bari :) 5. sezonun basındayım ben daha. ne atayım bilemedim onun için !hem içindeler hem de içinde olmalarına rağmen daha da fazlasını istiyorlar hem de bu zararlı. Zararlı olmasaydı sallardım bi şey ama inan bilemedim ne tarz bi şeylerden bahsettiğimizi...

Dışavurum dedi ki...

Son bölümü izlemedim , bu akşam hayırlısıylan :)
Ay okuyamadım yazınıda sinem , spoylır olmasın deyi :)
İzledikten sonra yine gelicem buraya :p

ceren dedi ki...

ben seyrettim ama murakami gibi çarptı beni, üstelik kaç bölüm öncesi anlamaya çalışmayı kestim.dolayısıyla bende merak ediyorum, bulan varsa bana da söylesin.benim aklıma gelenler ilkokul çocuğu seviyesindeki şeyler o yüzden paylaşmayayım bu mecrada:)

Bero dedi ki...

Yardımcı olamıyorum ne yazık ki. Lost'u 1.sezondan sonra kaçırmış bir insanım :)

Çavlan dedi ki...

ölümsüzlük, ebedi gençlik diye düşündüm ben.

Sinem Ergun dedi ki...

Ceren belkide senin aklına gelenler gibi çok basit şeylere balanacak sonunda keşke söyleseydin:))
Bero sen kendini kurtarmışsın bu döngüden ama sana tavsiyem dizi bitince al bütün bölümleri baştan sona seyret hiç bekleme yapmadan, sonuçta güzel bir dizi ne kadar sövsek de:)

Çavlan, bende bir güç diye düşünüyorum, insanın içinde biraz var ve daha fazlasını istiyor denilince aklıma güç geliyor, ama ne gücü, herhalde dediğin gibi sonsuza kadar yaşama gücü, ama bu güce sahip olanlarda baymış ölmek istiyor, bknz Richard ve ikizlere bakan kadın.. çelişki...

NzN dedi ki...

şu yazışmaların ardından dün akşam oturdum ve 2 bölüm birden seyrettim.
Yetişebilirsem size yorumlarımla tekrar geliriimmm
resmen merak ettim!!!

bienal dedi ki...

Rububiyet. Yani Rablık. Rab olma.

İşi iyice tasavvufa bağlamışlar :)

Bir bölüm önce halen Lock'un şahsiyetinin kötü olmasının aslında yanıltıcı olduğunu düşünüyordum. Yani iyi ve kötü diye birşeyin kesin ve keskin bir çizgisi yok.

Lock ve Jacob (Yani son bölüme göre iki kardeş) eski Hint kutsal metinlerindeki ve Zerdüşt inancındaki Hürmüz ile Ehrimen'in allegorisi. Kazanan asla yok. Ama asıl denge de böyle sağlanıyor.

Hürmüz ve Ehrimen ile daha kolay ve anlaşılır bilgi için özellikle tasavvuf meraklılarına "Amak-ı Hayal - Filibeli Ahmed Hilmi" kitabını öneririm.

Ayrıca gözde ve en üstün olanın gözden düşmesi ve kötü olarak nitelendirilmesi de bana her daim bildiğimiz "Şeytan" metaforunu hatırlatıyor. Şeytan aslında meleklerin en üstünü değil miydi?

Son olarak da ekleyeceğim Desmond: Kendisi gerçekten "Hızır" modunda :)

Haydi hayırlısı :)

http://www.salihseckinsevinc.com
http://www.harbiyiyorum.com

ayca dedi ki...

Freudien yakalaşıyorum mesleğim icabı:)
o ışık evrenin enerjisinin kaynağını temsil ediyor.. Freud a göre insanın en kuvvetli eğilimlerinden biri saldırganlık bilindiği üzere... ve insanoğlu ışığı içine aldığında en baskın olan dürtülerden biri olan saldırganlık harekete geçiyor...(yani duman) tozu dumana katıyor:) ATIŞ SERBEST demiştin:))))