18 Kasım 2011 Cuma

Annelerle Sohbetler (Bölüm 3)

Eveeet, bugünkü konuğum yakışıklı ve akıl küpü Tibet'in tatlı annesi Sibel.

2009'un başından beri bir günlük gibi sevgili oğluşuyla yaşadıklarını birbir ve tatlı diliyle anlatıyor Sibel. Blogunun başlığında da belirttiği gibi "Bir annenin oğluna "aşkına" tanık oluyoruz. Bütün içtenliğiyle çocuk yetiştirmede karşılaştığı her türlü sevinçli, hüzünlü, endişeli ve mutlu anlarını yazdığı blogunu takip etmenizi tavsiye ederim.

Bu röportajda çok keyifli, eğlenceli ve içten cevapları için Sibel'e teşekkür ediyorum.



Kaç yaşında anne oldun ve çocuğun şuan kaç yaşında?
 Anne olduğumda 35 yaşındaydım. Tibet artık 4 yaşında :)

 ·        Çalışan bir anne misin yoksa kendin mi büyütüyorsun?
 Çalışıyorum. Sağolsun Tibet’le gün içinde annem ilgileniyor.

 ·        Erkeklerin askerlik anıları kadınların doğum anıları anlat anlat bitmez, senin doğum hikayen nasıldı?
 Benim hikayem biraz ilginç. Yani benim için öyle en azından. Bloğumda anlatmıştım. Link versem: http://tibetdiyari.blogspot.com/2009/08/dogum-hikayesi.html

 ·        Biz anneler doğumdan önce birçok araştırma yapıyoruz, senin başvuru kaynakların nelerdi, dergiler, internet siteleri vs.
 Ben daha ziyade internet sitelerinden ve çoğunlukla bloglardan faydalandım. Tecrübe edilmiş deneyimler benim için daha güvenilir :)

 ·        Bebek alışverişinde yeni anne adaylarına neler tavsiye edersin?
 Bir an düşündüm, sanırsın çok yıllar geçmiş üstünden :) Bücürler özellikle ilk bir yıl çok hızlı büyüyorlar. Ben deli gibi alışveriş yapmıştım. Bir sürü şeyi hiç giydiremedim bu yüzden. O heyecanı çok iyi anlıyorum ama yapmasınlarrrrr, almasınlarrrrr :)

 ·        Emzik kullandınız mı bu konudaki yaklaşımın ne oldu?
 Ben hiç istememiştim ne yalan söyleyeyim. Bilmediği bir şeye özlem duyması mümkün değil diye düşünmüştüm. Ama Tibet uyku konusunda o kadar zorlu bir çocuktu ki (hala da öyle sayılır) doğumundan iki hafta sonra istemeye istemeye kullandık. Sanki hep kullanmış gibi bir kerede kabul etmişti :)

 ·        Uykuya geçiş yöntemleriniz neler oldu, bu konuda tavsiyelerin olurmu?
 Biraz önce de dediğim gibi. Tibet oldum olası uykuyla savaş veren bir çocuk oldu. Daha geçen seneye kadar gecede 3-4 kere uyandığı olurdu. Yeni evimize taşınıp, kendisine ait bir odası olduğundan beri artık geceleri bir kez uyanıyor.

Tavsiye vermek için ne yazık ki yanlış bir anne olacağımı düşünüyorum. Uyuması için yapmadığım numara kalmadı çünkü :) kendisine ait bir odası olması dışında en etkilisi sanırım eğer erken yatarsa, yastığının altına koyacağı bir sakızın ertesi sabah para olarak bulabileceğini söylememdi sanırım.

Gerçi verdiği cevap “Altın para olucak di mi anne” idi ama temiz ve parlak bir bozuk para ile durumu kurtardım ;)

 ·        Çocukların yemek seçmesi her annenin sıkıntı yaşadığı bir konudur, sizin çocuğunuzun yemediği yiyecekler var mı, bunları yedirmede başarılı olduğun cin fikirler varmı?
 Ben Tibet’in yemediği değil yediği yemekleri rahatlıkla sayabilirim. O kadar az çeşit yiyiyor ki inanamazsın. Ama doktorumuz bu durumdan şikayetçi değil, o yüzden ben de pek canımı sıkmıyorum.
Tibet özellikle bilmediği hiç bir gıdanın tadına bile bakmaz. Son günlerde bir anlaşma yaptık, hepsinin tadına bir kez bakacak ve eğer beğenmezse ben ona bir daha yemesi için teklifte bulunmayacağım. şimdilik iyi gidiyor bu anlaşma :) 

 ·        Hazır yoğurt mu ev yapımı mı?
 Duruma göre değişiyor. Ev yapımı tabi ki tercihim ama yoksa, olmamışsa ya da ne bileyim vakit yoksa hazır yoğurdu da kullanıyorum. Bunlar için de artık canımı sıkmama kararı aldım :/

 ·        Yuvaya başlama yaşı olarak ne düşünüyorsun, niçin?
 Aslında 3 yaşında niyetimiz vardı. Ne yazık ki geçirdiği atak (astım) yüzünden vazgeçtik. Tedavisi bu sene de sürüyor o yüzden mecburen seneye anaokuluyla başlayacak okul hayatına. Bence 3 yaş civarı çocuklar en azından haftada 2-3 gün yuvaya gitmeli. Çünkü 3 yaşından itibaren bence evde çocuğa yetmemeye başlıyorsunuz.

 ·        Bebekken nesnelere verdiği komik isimler var mıydı?
 Nesnelere değil ama iki tane hayali arkadaşı vardı sanırım iki yaş civarında. En azından dilinde iki tuhaf isim dolaşıyordu. Birinin ismi Köseman diğerininki de İlebis’ti :)

 ·        2 yaşından itibaren çocuklar her şey hakkında tutturmaya başlıyorlar, bu konudaki tavrın ne oldu, en çok kimin dediği oluyor, çoğu şeye evet demek şımarıklığa yol açar mı?

 Bu sanırım benim ruh halime göre değişiyor itiraf etmem gerekirse. Eğer savaşacak gücü kendimde bulamıyorsam ya da çözüm bulamıyorsam ona yenildiğim oluyor. Ama çocuklara karşı ne kadar net bir tavrınız olursa, kazanmanız da o kadar kesinleşiyor! Bir de ne kadar onların dilinden konuşursanız sizi anlamasalar bile anlayış gösteriyorlar. Bu yeni nesilde en sevdiğim özellik...

 ·        Şeker ve çikolata yemesi konusunda hassasiyetin var mı kaç yaşında yemeli?
 Bana kalsa ben en az 5 yaşına kadar vermezdim. Ama çevren seninle aynı fikirde olmayabiliyor ne yazık ki........

 ·        Hatırladıkça çok güldüğünüz bir anınız var mı?
 Tibet’le ilgili o kadar çok güldüğümüz anılar var ki :) ama en güzeli sanırım babasının peşinde “Anneeee” diye dolanması. Babası “Baba demiyorsun bari anne de deme!” demisti :))))

 ·        Şimdiden ona bir meslek yakıştırıyor musun, hatta istemeden yönlendiriyor musun?
 Bir ara kendisine soranlara büyüyünce Pilot olacağını söylüyordu. Bence ona yakışır ama muhakkak dans ya da şarkı söylemek gibi bir hobisi de olsun isterim ;)

 ·        Ona en çok aldığınız oyuncak nedir?
 Araba, uçak, helikopter........

 ·        Gelişimi ve eğitimi için diğer annelere önereceğin oyuncak veya çocuk kitapları varmı?
 Yap-Boz’lar bence çocukların hem sevdiği hem de gelişimine yardımcı oyuncak(mı demeli bilemedim)lar. Aktivite dergilerini de başarılı buluyorum. Biz kitaplarla pek haşır neşir olamadık ne yazık ki...

Tibet kendisine birşeyler “okunması”ndan pek hoşlanmıyor, daha çok görsel takılan bir çocuk. O yüzden eğitici Cdlere yönlenmiştim ben. En başarılı bulduğum da Elmo. Çocuklar hem eğleniyor, hem öğreniyor.

 ·        Kaç yaşından itibaren televizyon izlemesine izin verdiniz, hangi programları
 Bebekken bile beybi tv seyrettiyorduk. Yaşına uygun olduğu sürece tv izleme izni var. Çoğunlukla aklı oyunda olduğu için gündüz sıkıntı çekmiyoruz tv konusunda ama Tibet ne yazık ki uykuya çizgi film seyrederek geçen bir çocuk. Bu noktaya nasıl geldik, inan ben bile bilmiyorum. Sanırım uyku savaşları sırasında oldu :/

 ·        Bilgisayar oyunları veya cep telefonu oyunları oynamasına izin veriyor musunuz?
 İzin verdiğime pişman oldum. Artık yasak! Haftada bir bazen iki gün, benim izin verdiğim oyunları oynamasına izin veriyorum sadece.

 ·        Sportif faaliyetler konusunda çocuğunuzu nasıl yönlendiriyorsunuz, sence ülkemizde çocuklar için yeteri kadar spor yapma mekanı va rmı?
 Ülkemizde bu tür faaliyetler genellikle çok pahalı. Uygun fiyatlı yerlerde genellikle oturduğumuz bölgeye uzak. Bana kalsaydı 3 yaşından itibaren yüzmeye verirdim.

 ·        Sanat dallarını sevdirme ve uygulama konusundaki yaklaşımın neler? Bu konuda diğer annelere neler önerirsin?
 Bir yere göndererek birşey yapamıyorum şimdilik. Evde bol bol dans edip, şarkı söylüyoruz beraber :)))) ona boyama kalemleri ve resim defteri alıyorum sürekli. Ortalıkta, gözünün önünde olmalarına gayret ediyorum. Bir iki kere çok ilginç başarılı çizimleri dışında, henüz karalamaktan öteye götüremedim ama azimliyim, başaracağız :D

 ·        Bir çocuk mu çok çocuk mu?
 Aslında iki çocuk kesinlikle! Ama bu yaşımdan sonra hem Iş hayatı hem de iki çocukla başa çıkamayacağımı düşünüyorum ;)

4 yorum:

Sibelbek dedi ki...

asıl ben teşekkür ederim Sinemcim bu güzel röportaj için :)

Deli Anne dedi ki...

Amanın Sibelim ve Tibet'im:) harika bir fikir bu..

anne kaleminden dedi ki...

çok güzel olmuş :)))

Nil dedi ki...

Tibetim çok şanslı Sibelcim senin gibi annesi olduğu için.