22 Kasım 2011 Salı

Annelerle Sohbetler (Bölüm 5)

Annelerle sohbetler tüm hızıyla devam ediyor:) Bugünkü konuğum http://pelinpembesi-buket.blogspot.com 'un sahibi sevgili Buket. Yaşamına anlam katan olaylar ile güzel kızı Pelin'le geçirdikleri keyifli zamanları ve aktiviteleri, çektiği muhteşem fotoğraflar ile aktardığı blogunu merakla takip ediyorum.
Röportajımız ve paylaşımları için kendisine çok teşekkür ediyorum.

·        Kaç yaşında anne oldun ve çocuğun şuan kaç yaşında?
 31  yaşında anne oldum ve  kızım Pelin şimdi 7 yaşında..

·        Çalışan bir anne misin yoksa kendin mi büyütüyorsun?
Çalışıyorum şu an. Ama  Pelin doğunca 8 ay izin aldım.

·         Erkeklerin askerlik anıları kadınların doğum anıları anlat anlat bitmez, senin doğum hikayen nasıldı?
Farklı  bir anım yok. Doktorumun  yaz  tatili  1 ağustosta  başlayacak diye, 10  Ağustosta  doğması  gereken  kızım 29  temmuzda sezeryanla dünyaya  geldi.

·         Bzi anneler doğumdan önce birçok araştırma yapıyoruz, senin başvuru kaynakların nelerdi, dergiler, internet siteleri vs.
İnternetimiz yoktu o sıralar. bu yüzden Bebeğim dergilerini çok okuyordum. Zaten Çocuk gelişimi mezunuyum. ders kitapları da çok  olduğundan  biraz  tecrübeliyim..

·        Bebek alışverişinde yeni anne adaylarına neler tavsiye edersin?
Hamile  olan  anne adayları alışverişe en azından  7. aydan  sonra başlamalı.  Pamuklu  zıbınlar, bebeğin rahatça giyebileceği, terletmeyen  giysiler alınmalı. Etraflarında çok eş dost varsa  fazla da kıyafet alınmamalı. Çünkü  hediye olarak  geliyor.

·         Emzik kullandınız mı bu konudaki yaklaşımın ne oldu?
Emzik 4. aydan  sonra  kullanmaya  başladı ve 1.5 yaşında  bıraktı. Kullanmasını istedim çünkü gerçekten bebeği sakinleştiriyor. Uykuya  geçiş aşamasında  alıştırdığımız için de bu konuda rahatlık olmuştu. zaten her bebek kurallarını kendi koyuyor.

·         Uykuya geçiş yöntemleriniz neler oldu, bu konuda tavsiyelerin olur mu?
Dediğim gibi uykuya geçişte bir dönem emzik işe yaradı. Çok zor uyuyan bir bebekti. Kendi haline bırakıp yatağında uyuyan bebek olmasını ben de çok istedim ama her bebeğin özelliği farklı oluyor. Bir dönem ayakta salladım, bir dönem onunla ben de yattım , bir dönem emzik oldu. Fazla kural uygulayacağım diye hem kendim hem de bebek strese giriyordu. Her istediğini yaptım ama 3  yaşından itibaren iyice bizi anlamaya başlayınca kurallı bir şekilde aynı saatte aynı yerde yatmayı öğrendi. hala sorunsuz yatar.

·         Çocukların yemek seçmesi her annenin sıkıntı yaşadığı bir konudur, sizin çocuğunuzun yemediği yiyecekler var mı, bunları yedirmede başarılı olduğun cin fikirler varmı?
Yemeyen, işkence gibi geçen öğünlerimiz vardı. 1 yaşında bir tabak çorbayı bir saatte yediriyordum. Yemek konusunda çok çektim, sevdiği hiçbir şey yoktu nerdeyse. Ama bıkmadan, azimle oyunlarla, oyuncaklarla, reklamları seyrederek yani tüm kuralları bilmeme rağmen hiçbirini yapamayarak zorla yemek yedirdim. yemiyor diye pes etmedim, herşeyi denedim. sonunda bu işe yaradı ve 3 yaşından sonra iştahı açıldı ve sorunsıuz yemeye başladı.

·         Hazır yoğurt mu ev yapımı mı?
O kadar  sağlık düşkünüyüm ki  hala ev yapımı yoğurdu :)

·        Yuvaya başlama yaşı olarak ne düşünüyorsun, niçin?
İlk üç yıl mutlaka tek bir kişi bakmalı. Ama  3  yaşından  sonra sosyalleşmenin getirdiği bir ihtiyaç doğuyor zaten. Bence 4 yaş en azından olmalı..

·         Bebekken nesnelere verdiği komik isimler var mıydı?
Pelinin yoktu...

·         2 yaşından itibaren çocuklar her şey hakkında tutturmaya başlıyorlar, bu konudaki tavrın ne oldu, en çok kimin dediği oluyor, çoğu şeye evet demek şımarıklığa yol açar mı?
Kesinlikle tavrımı  koyuyordum, taviz  vermiyordum. Kendini çok yerlere atıp ağlamıştır. Ben de başında beklemişimdir ve onun dediği olmamıştır.

·         Şeker ve çikolata yemesi konusunda hassasiyetin var mı kaç yaşında yemeli?
Şekere karşı antipatikliğim var zaten. 4 yaşına kadar hiç şeker vermedim, verdirmedim. Ama çikolatanın yararı da var. Fazla olmamak şartıyla yiyor. Belki bu yüzden hiç çürük dişi yok.

·         Hatırladıkça çok güldüğünüz bir anınız var mı?
Pelini sevmek için yaklaşan herkesin bir tokat yemişliği vardır :)  çok şirin diye  yaklaşıp tam severken tüm arkadaşlarımın saçlarından tutmuştur. hala arkadaşlarım bundan bahseder.
·        Şimdiden ona bir meslek yakıştırıyor musun, hatta istemeden yönlendiriyor musun?

yoo ,  hiç düşünmüyorum. özgün ve mutlu bir insan olsun da hangi meslek olursa olsun..
·         Ona en çok aldığınız oyuncak nedir?
Anneanne ve babaanneler çok bebek aldığından biz almıyorduk, ama eğitici oyuncaklar çok almışımdır.

·        Gelişimi ve eğitimi için diğer annelere önereceğin oyuncak veya çocuk kitapları var mı?
Okulöncesi kırtasiyelerini öneririm. yaşlara göre legolar,  yapbozlar, kitaplar uygun olur diye düşünüyorum..

·        Kaç yaşından itibaren televizyon izlemesine izin verdiniz, hangi programları
3 Yaşından sonra tv seyretmiştir o da en fazla 1 saat. hala da fazla izlemez..

·        Bilgisayar oyunları veya cep telefonu oyunları oynamasına izin veriyor musunuz?
Eğitici bilgisayar oyunlarına 6 yaşından itibaren başladı. O da 1 saat en fazla. cep telefonu vermiyorum..

·        Sportif faaliyetler konusunda çocuğunuzu nasıl yönlendiriyorsunuz, sence ülkemizde çocuklar için yeteri kadar spor yapma mekanı var mı?
Sportif faaliyet bulunduğumuz yerde fazla yok. Ama bol bol bahçede oynuyorlar. geçen sene eğlenceli jimnastiğe  gitti..

·        Sanat dallarını sevdirme ve uygulama konusundaki yaklaşımın neler? Bu konuda diğer annelere neler önerirsin?
Tam benlik bir soru. Sanat için yaşıyorum diyebilirim. Kızımın da sanatın için de olması içinde elimden geleni yapmaya çalışıyorum. resim çalışmaları, beraber fotoğraf çekme, bale, klasik müzik, tiyatroya gidiyoruz..

·        Bir çocuk mu çok çocuk mu?
Bence çocuğa gerçek anlamıyla yetme çok zor. bu enerjiyi kendinde bulanlar 2 de olur 3 de..kardeşi olması da güzel ama iyice düşünmek lazım :))


Hiç yorum yok: