21 Kasım 2011 Pazartesi

Annelerle Sohbetler (Bölüm 4)

Blog sahibi olmanın bana kazandırdığı en iyi şey dostluklar oldu, ve bu dostlukların en özeli ise Seda'dır.
Hayat dolu, güleryüzlü, her daim pozitif, canayakın ve ne zamam ihtiyacım olsa yanında bulabileceğim bir dost kazandım. Tüm bu özelliklerini yansıttığı, yalın ve içinden geldiği gibi yazdığı düşüncelerini blogu http://sedasolar.blogspot.com'da  keyifle okuyabilir ve yaşama sevinci hissedebilirsiniz.

Kendisi henüz çıtır bir anne ve çok yakışıklı bir oğul sahibi. Onunla yaptığımız bu samimi röportaj için kendisine çok teşekkür ediyor, sevgilerimi gönderiyorum.




· Kaç yaşında anne oldun ve çocuğun şu an kaç yaşında?
Tam 30'uma girdiğim gün anne oldum, oğlumla aynı gün doğumluyuz.
Henüz 2.5 aylık.

· Çalışan bir anne misin yoksa kendin mi büyütüyorsun?
Henüz doğum iznindeyim ancak en az 1 yaşında oluncaya kadar kendim bakacağım.

· Erkeklerin askerlik anıları kadınların doğum anıları anlat anlat bitmez, senin doğum hikayen nasıldı?

Bizim acelecinin doğmasına bir ay vardı, o gün benim doğumgünüm, Ramazan Bayramı'nın da 3. günü idi. Çok duygulanmış olacak, apar topar sezeryanla dünyaya geldi, sancılarım başlamıştı çünkü. O gün erken doğacağı için panik olmuştum ama hastane, hemşireler ve doğum çok güzeldi. Hatırlamak beni mutlu ediyor. Detayları burada var: Hikayesi burda: http://sedasolar.blogspot.com/2011/09/bir-mutlu-dogum-hikayesi.html

· Biz anneler doğumdan önce birçok araştırma yapıyoruz, senin başvuru kaynakların nelerdi, dergiler, internet siteleri vs.
Offf, o kadar çok okudum ki! Bebek ürünleri satan (Milupa, Prima vb.) markaların internet sitelerinde hafta hafta hamilelik ve bebek gelişimi. Hamilelikte sizi neler bekler kitapları, bebek bakım kitapları. Acıbadem ve Hisar Hastanesi'nin doğuma hazırlık kurslarına gittim. Çok da faydasını gördüm hepsinin.

· Bebek alışverişinde yeni anne adaylarına neler tavsiye edersin?

Mothercare'den 7'li body, park yatak, travel system bebek arabası, tırnak makası gibi bakım malzemelerini önceden alın ama kıyafete çok yüklenmeyin derim, illa hediyeler geliyor. Hem siz de dışarı gezmeye çıkacaksınız, o zaman bebeğin boyuna göre, beğendiğinizi alırsınız. Süt pompasını da doğumdan önce alın bence, beni süt basmıştı doğumdan 2 gün sonra, e-bebek'i arayıp beklemelerini, kapatmamalarını söylemiştik :) Philips Avent'in her ürününü tavsiye ederim. Göğüs kalkanını özellikle.

· Emzik kullandınız mı bu konudaki yaklaşımın ne oldu?

Evet, zaten emzik vermeyi planlıyordum. Çocuk dr'umuz da bu konuda destekledi. Karnı tok, altı temiz ve bildiğim başka bir sorunu olmadığı halde çok fazla ağlıyorsa emzik veriyorum, o durumda sakinleşiyor. Benim sütüm bol, ancak (ilk ayı hariç) her saat başı emzirmek hem sütümü azaltıyor, hem de oğluma gaz yapıyor. Bu sebeple emzik kurtarıcım oluyor. Damak yapısı, konuşma geçliği vs. gibi bir sorun olmamasını umuyorum, bu sebeple durup dururken emziği kullanmıyorum.

· Uykuya geçiş yöntemleriniz neler oldu, bu konuda tavsiyelerin olurmu?
Yeni doğan bebek reflüsü var miniğin, beslendikten sonra 10 dk kadar dik tutuyoruz bu sebeple kucağımızda. Genelde bu şekildeyken de uyuyakalıyor :)

· Çocukların yemek seçmesi her annenin sıkıntı yaşadığı bir konudur, sizin çocuğunuzun yemediği yiyecekler var mı, bunları yedirmede başarılı olduğun cin fikirler varmı?
Anne sütü ie beslendiği için şu an ben ne yersem o da ona mecbur :) Umarım katı gıdaya geçtiğimizde ayırt etmeden her yemeği yer.

· Hazır yoğurt mu ev yapımı mı?
Evde yaparım muhtemelen. Ancak o an yoğurt yapabilecek pozisyonda değilsek ve hazır yoğurt yerse de dünyanın sonu değil.

· Yuvaya başlama yaşı olarak ne düşünüyorsun, niçin?
2 ve 3 yaş arası. Sende ve başka bir yakın arkadaşımda böyle gördüğüm için.

· Bebekken nesnelere verdiği komik isimler var mıydı?
Auuu, hauuu falan diyebiliyor henüz :)

· 2 yaşından itibaren çocuklar her şey hakkında tutturmaya başlıyorlar, bu konudaki tavrın ne oldu, en çok kimin dediği oluyor, çoğu şeye evet demek şımarıklığa yol açar mı?
Hiç bir fikrim yok, her dediğini yapmak istemem. Mutlu bir insan olmasını çok isterim ve önemserim ama o bir çocuk nihayetinde, ben dahil kimsenin üzerinde her istediğini yaptırtacak kadar hakimiyet kurmasını istemem.

· Şeker ve çikolata yemesi konusunda hassasiyetin var mı kaç yaşında yemeli?

Ne kadar geç tanışsa o kadar iyi, dişleri için iyi değil sonuçta.

· Hatırladıkça çok güldüğünüz bir anınız var mı?
Toplum için umarsıza çıkardığı her türlü pırt sesine gülüyoruz şu an.

· Şimdiden ona bir meslek yakıştırıyor musun, hatta istemeden yönlendiriyor musun?
Şu an dünya üzerinde yaşayan milyarlarca insanın gayet sıradan bir hayatı var. Muhtemelen benim çocuğum da onlardan biri olacak. Ben ve babası gibi IT'ci olsun ve yaşamına anlam katacak bir hobisi olup onu mutlu etsin çok isterim.

· Ona en çok aldığınız oyuncak nedir?
Dukundukça hışır hışır öten kumaş kitaplar ve parmak kuklası.

· Gelişimi ve eğitimi için diğer annelere önereceğin oyuncak veya çocuk kitapları varmı?
Yok, ben sizlerden öğreniyorum şu an.

· Kaç yaşından itibaren televizyon izlemesine izin verdiniz, hangi programları?
TV izlemesi konusunda katı değilim. Belgesel kanalları sayesinde envai çeşit hayvan, bitki örtüsü ve ülke ile tanışabilir. İzlediği çizgi filmlerde farklı konuşma ve düşünce biçimleri öğrenebilir. Çocuğu başından atar gibi TV izletmek fikri kötü geliyor ama ona farklı dünyaları gösterecek şekilde günde bir kaç saat TV izlemesine izin vereceğim.

· Bilgisayar oyunları veya cep telefonu oyunları oynamasına izin veriyor musunuz?
İzin vermeyi planlıyoruz, saat/dakika sınırı koyarak.

· Sportif faaliyetler konusunda çocuğunuzu nasıl yönlendiriyorsunuz, sence ülkemizde çocuklar için yeteri kadar spor yapma mekanı var mı?
Uygun yaşı geldiğinde Basketbol'a yazdırmayı planlıyoruz. Oynayabileceği platform şu an oturduğumuz sitede var. Ancak tabiki bizim ülkemizin spor ve sanat mekanları konusunda fırın fırın ekmek yemesi gerekiyor.

· Sanat dallarını sevdirme ve uygulama konusundaki yaklaşımın neler? Bu konuda diğer annelere neler önerirsin?
Pera Müzesi, İstanbul Modern gibi büyük kurumların çocuklara yönelik faaliyetleri var, onlara ve çocuk tiyatrolarına götürmeyi planlıyorum, hatta o anları iple çekiyorum!

· Bir çocuk mu çok çocuk mu?
Çok çocuk. Bizim ailemiz için 2 ideal, gönlümden daha fazlası geçiyor ama :)

1 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Soruları cevaplamak çok keyifliydi, teşekkür ederim :) SS