23 Kasım 2011 Çarşamba

Annelerle Sohbetler (Bölüm 6)

Bugün özel bir röportajımız var. Aynı anda çifte mutluluk yaşayan bir anne ile sohbet ettik. Dünya tatlısı bir kız ve bir erkek çocuk annesi olan ve yaşadıkları harika anları anlattığı www.ikizbebeklerim.blogspot.com'un sahibi Özge aynı zamanda elbecerileri konusunda çok yetenekli. İkizlerin maceraları ve evde uygulanabilecek el sanatları hobileri ile ilgili fikirler almak istiyorsanız buraya buyrun.




·        Kaç yaşında anne oldun ve çocukların şuan kaç yaşında?
      33 yaşında anne oldum. Civciklerim şu anda 3,5 yaşındalar.

·        Çalışan bir anne misin yoksa kendin mi büyütüyorsun?Çalışan bir anneyim.Çalışmayı her zaman sevdim.. Zaten ikiz/üçüz sahip iseniz ekonomik olarak desteklemek gerekir.

·        Erkeklerin askerlik anıları kadınların doğum anıları anlat anlat bitmez, senin doğum hikayen nasıldı?
Ben son doktor kontrolüne gittiğimde 37. haftadaydım ve o kadar kocamandım ki, hareket edemez hale gelmiştim. Resmen yuvarlanıyordum. Doktoruma artık alsak mı diye sormuştum çünkü taşımakta zorlanıyordum:) ve kafamdaki tarihi iletmiştim. Doktorumda 1 hafta daha bekleyelim dedi ve beni yolladı. Söylediğim tarihin akşamı tansiyonum yükseldi ve acilen hastaneye kaldırıldım, doğum başlamıştı. Biri ters durduğu içinde acilen sezeryana alındım.

·        Biz anneler doğumdan önce birçok araştırma yapıyoruz, senin başvuru kaynakların nelerdi, dergiler, internet siteleri vs.
Hamile iken acayip araştırdım bende ücretsiz seminerleri takip ettim. Çok okudum hem kitaplar hem de internet üzerinden. Kitaplardan en çok Hemşire Ayşe Öner in kitabından,  internette de pratik anneden çok yarar gördüm.

·        Bebek alışverişinde yeni anne adaylarına neler tavsiye edersin?
Öncelikle alışverişe 6-7 aydan sonra başlanmalı. E-bebek gibi her şeyin bir arada olduğu mağazalar önce bir gözden geçirilmeli. Her şeyi almaya kalkışmamak gerek, çünkü kullanmadığınız bir sürü şey alabilirsiniz. Örneğin süt sağma makinası E-bebek Çamlıca’da deneme alanı var. Doğumdan sonra giderek deneyerek almak oldukça mantıklı.
Eğer çoğul gebelik ise kıyafetleri/tulumları ikisinin de giyebileceği renklerde seçerek ekonomi yapabilirsiniz.

·        Emzik kullandınız mı bu konudaki yaklaşımın ne oldu?
Annelerimin tavsiyesi üzerine kullanmadım . İkisini aynı anda emziriyordum ve ama sürekli meme istemeye başlayınca baktım olmayacak gizlice emzik aldık eşimle ve tadaaaaa rahatlıkmış. Kesinlikle tavsiye ederim. Sonrasında bırakıyorlar zaten.
  
·        Uykuya geçiş yöntemleriniz neler oldu, bu konuda tavsiyelerin olurmu?
İkisi her zaman kendi yataklarında yattılar. İlk 18 ay çok zordu. Bebekler düzen istiyorlar, aynı saatte aynı ritüel uygulanmalı ki alışkanlık haline gelsin. Ben şunu keşfettim eğer ben onları yataklarına yatırırsam sürekli ağlıyorlardı ama babaya da başka aile bireyi bu işlemi yaptıklarında onlara naz yapamıyorlardı.

·        Çocukların yemek seçmesi her annenin sıkıntı yaşadığı bir konudur, sizin çocuğunuzun yemediği yiyecekler var mı, bunları yedirmede başarılı olduğun cin fikirler varmı?
Ben o konuda şanlıyım şükür :).8. aydan itibaren masada onlara da tabak koydu. Döktüler ortalık battı ama olsun. Sonuç iyiydi. Kendi kendilerine yemesini öğrendiler.
Bazen sebze yemeklerinde sorun yaşarsak, onlara yararlarını anlatıyorum. Örnek: gözlerin daha iyi görür, daha iyi zıplarsın gibi :)

·        Hazır yoğurt mu ev yapımı mı?
Kesinlikle ev yapımı. Annem öğretti bende evde yapıyorum. Aysun the sütçüden sütlerimiz her hafta geliyor ve miss gibi yoğurt yiyoruz. Tavsiye ederim .

·        Yuvaya başlama yaşı olarak ne düşünüyorsun, niçin?
Uzmanlar anneden ayrılma yaşının 2,5 olduğunu söylüyorlar. Bense çocuk kendisini tam olarak ifade edebildiği yaş 3-3,5 yaş uygun olarak görüyorum. En azından bana ne yaşadıklarını anlatabilmeliler.

·        Bebekken nesnelere verdikleri komik isimler var mıydı?
Bebekken ikisi birbirlerinin isimlerini karıştırıp kendi isimleri olarak söylüyorlardı.

·        2 yaşından itibaren çocuklar her şey hakkında tutturmaya başlıyorlar, bu konudaki tavrın ne oldu, en çok kimin dediği oluyor, çoğu şeye evet demek şımarıklığa yol açar mı?
Ben onlara bir birey olma şansı verdim. Onlarda fikirlerini iletsinler diye. Sanırım bu işe yarıyor.

·        Şeker ve çikolata yemeleri konusunda hassasiyetin var mı kaç yaşında yemeli?
Ben onlara şekeri sanırım 2 yaşından sonra tanıştırdım. Nutella manyağı bir annenin çocukları nasıl olur dersiniz.

·        Hatırladıkça çok güldüğünüz bir anınız var mı?
Yemek masasında onlara tabakta salata koymuştum.İkisi de aynı anda tabağı alıp kafalarından aşağı boşaltmışlardı. Bir an sessizlik olmuş ve daha sonra hepimiz kahkahalara boğulmuştuk. Birde ikisi sık sık koşarken çarpışırlar komik bir şekilde.

 ·        Şimdiden onlara bir meslek yakıştırıyor musun, hatta istemeden yönlendiriyor musun?
Bir gün pilot  bir günde palyaço olmak isteyebiliyorlar.

·        Onlara en çok aldığınız oyuncak nedir?
Ahşap oyuncaklardı ama artık değişmeye başladı.

·        Gelişimi ve eğitimleri için diğer annelere önereceğin oyuncak veya çocuk kitapları varmı?
Ahşap oyuncakların hepsi web sayfamda adreslerini vermiştim oradan da bakabilirler. Kitap olarak da iş bankası ve yapa, tübitak  yayınlarını tavsiye ederim.

·        Kaç yaşından itibaren televizyon izlemelerine izin verdiniz, hangi programları
2-2,5 yaşından sonra günde 1 saat baby tv :)

·        Bilgisayar oyunları veya cep telefonu oyunları oynamalarına izin veriyor musunuz?
Karnım burnumdayken elimden ps2 yi bırakmamıştım. Sanırım bana çekecekler:)

·        Sportif faaliyetler konusunda çocuklarınız nasıl yönlendiriyorsunuz, sence ülkemizde çocuklar için yeteri kadar spor yapma mekanı var mı?
4 yaşından sonra civciklerimi yönlendireceğim bu konuda. Mutlaka bir spor dalı ile uğraşmalarını isterim.

·        Sanat dallarını sevdirme ve uygulama konusundaki yaklaşımın neler? Bu konuda diğer annelere neler önerirsin?
Odalarında her zaman kağıtlar ve boyalarını temin ettim.1 yaşından itibaren kullanabilecekleri boya kalemleri aldım. Asla kısıtlama ve yönlendirme yapmadım. Tavsiyem şu olacaktır, asla çocuklarınızın çizdiği şeyleri bir nesneye/hayvana benzetmeye çalışmayın. Bırakın o anlatsın.

·        Bir çocuk mu çok çocuk mu?
Mutlu anne ve çok çocuk.

3 yorum:

Sibelbek dedi ki...

Canım civciklerim. çok tatlılar çookkk!!! :)

Bellek Kutusu dedi ki...

Hem çok bilgilendirici hem de çok keyifli bir röportaj olmuş :)

Özlem Deniz dedi ki...

Tebrikler,röportaj çok güzel olmuş.