13 Temmuz 2012 Cuma

Sıradışı Objeler Sergisi


Uzun zamandır Ckm'de yer alan "Hisseli Harikalar Kumpanyası Meraklılarından Sıradışı Objeler Sergisi" aklımdaydı. Bitmesine 2 gün kala büyük bir merakla ve de tek tek inceleme keyfiyle gezdim.
14 Temmuz'da yani yarın son gün ama gezemediyseniz benim seçtiğim ilginç bir kaç obje ve hikayelerinin fotoğraflarını aşağıda bulabilirsiniz. Resimlere tıkladığınızda daha büyük boyutta açabilirsiniz.

Sergi Yapı Kredi Kültür Sanat İşbirliği ile hazırlanmış. Aralarında Private Banking müşterilerine ait eşyaların da bulunduğu 50 kadar aile ve koleksiyonerden 250 adet obje, belge ve siyah beyaz eski fotoğraf yer alıyor.

Koleksiyonerlerin ilgi alanlarına göre topladıkları eski objeler, ve ya aile büyüklerinden kalma manevi ve maddi değeri olan eşyalara sahip olan kişilerin, bu eşyalara ait ilginç hikayeler ve o günlerde ki yaşantı biçimlerini ortaya koyan bilgilerle dolu anlatılarını eklediği bir sergi.

Kimileri gurur verici, kimileri hüzünlü, kimileri traji komik hikayelere sahip eşyalar ile geçmişe bir yolculuk yapılıyor.

Koleksiyonculuğun zamana meydan okurcasına vazgeçilmez bir tutku olduğunu görüyoruz bir kez daha. Biriktirilen eşyaların ogün için bulunması zor ve değerli oluşunun yanısıra zaman geçtikçe demode oluşu ve peşinden koşulmaz hale gelişinin ve fakat değerini hiç kaybetmediğinin bir kanıtı bu sergi.

Sanırım bu sergi ile bir sonraki adımımın Orhan Pamuk'un Masumiyet Müzesi olacağı pek açık:)






















2 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

İnanmıyorum, o inşaat oyununun aynısından benim de vardı ve çok severdim. Of Sinemcim 6 yaşıma döndürdün beni...

laleninbahcesi dedi ki...

Bu tür sergileri çok severim. Kendimden bir şey bula bula gezerim. Geçende İş Bankası müzesine gidince ve orada bahar dalı cam tabakları görünce aynı duyguları hissetmiştim.