9 Aralık 2011 Cuma

Annelerle Sohbetler (Bölüm 8)

Annelerle sohbetler bölümünün yenibir konğu var. Canım Müge'ciğimin benimle tanışırdığı sevgili arkadaşım Sıla ve geçen hafta 1. yaş gününü kutladığımız şekermi şeker kızı uğurböceği Su hakkında röportajımız. Sevgili tatlı Su'ya annes ve babasıyla neşeli sağlıklı bir ömür dilerim.


·  Kaç yaşında anne oldun ve çocuğun şuan kaç yaşında?
Kızım “Su” I yaşında , bende 32 yaşında anne oldum.

 Çalışan bir anne misin yoksa kendin mi büyütüyorsun?
Çalışan bir anneyim. Su 2 aylık oldugundan beri çalışıyorum.

 ·  Erkeklerin askerlik anıları kadınların doğum anıları anlat anlat bitmez, senin doğum hikayen nasıldı?
Benim dogum hikayem çok güzeldi. Hep normal dogum istedim ve öyle oldu. Normal doguma kendimi hem fizik, hem kafa olarak çok güzel hazırladım. Gece saat 00:00 da suyum geldi 01:00 de hastaneydik, sabah saat 08:00 ekadar takıldık, seçtiğim hastaneden dogum yapmamım sebebi orda çalışan Nazmiye Ebeydi. O geldi sabah 08:00 ve ondan sonra herşey hızlandı. 13:00 ‘da Su Kuzum kucagımdaydıJ herşey cok keyifli ve kolay geçti... Herkese normal dogumu şiddetle tavsiye ediyorum...

 · Biz anneler doğumdan önce birçok araştırma yapıyoruz, senin başvuru kaynakların nelerdi, dergiler, internet siteleri vs.
Ben 2-3 tane kitap okudum ve her ay düzenli dergileri aldım. Hamilelik ve bebekler üzerine.

 · Bebek alışverişinde yeni anne adaylarına neler tavsiye edersin?
Bebek alışverişinde herşeyi almak yerine dogru ihtiyacı tespi edip almak çok daha iyi oluyor. Su’yun hiç giymeden etiketi ile kaldırdıgım kıyafeleti oluyor. Birde bebek kaç kg olacak, boyu ne hızla gidecek bilemiyormusunuz. Birde özellikle kız bebeklere çok süslü elbiseler alınması taraftarı değilim, kendi zevkimiz için onların rahatını bozmaya gerek yok bence, son olarak çevrenizde bebeği olan arkadaşlarınız varsa onlardan bir çok ürün tedarik edilebilir. Ben kuvet, emzirme yastığı, pompa, beşik gibi bir çok ürünü arkadaşımdan almıştım.

 · Emzik kullandınız mı bu konudaki yaklaşımın ne oldu?
Kesinlikle takıntılı anne olmadım. Doğduğundan beri kullanıyorum. Hiç emzik saplantısı olmadı kızımın. Uyuturken kullanıyorum. Uyuyunca düşürüyor ama sıkıntı olmuyor. Yasak olan veya geç verilen şeylere daha düşkün olabileceklerini düşünüyorum.

 · Uykuya geçiş yöntemleriniz neler oldu, bu konuda tavsiyelerin olurmu?
UykuJ İlk zamanlarda 6-7 ay hiç sıkıntım olmadı , çok güzel uyuyordu, ama büyüdükçe ve algıları geliştikçe , uykuda dalma ve sık uyanma oluyor. Ama genede çok problematik değiliz. Ama babamızdan dolayıda “su” geceleri bizimle uyuyor. Bu durumda ne ben, nede babası şikayetçi değil. Çalıştığımızdan onu çok özlüyoruz.

 · Çocukların yemek seçmesi her annenin sıkıntı yaşadığı bir konudur, sizin çocuğunuzun yemediği yiyecekler varmı, bunları yedirmede başarılı olduğun cin fikirler varmı?
Su ile ilgili yemek problemimiz hiç olmadı. Herşeyi yiyor, genelde iştahlı bir çoçuk. Umarım bundan sonra da sıkıntı olmaz.

 · Hazır yoğurtmu ev yapımı mı?
6.aydan sonra ek gıdalara başladığımızdan beri haftada 3 gun gunluk sek sütten yoğurt yapıyoruz. Bugüne kadar hiç hazır yoğurt vermedim.

· Yuvaya başlama yaşı olarak ne düşünüyorsun, niçin?
Yuvaya başlama yaşı 3.yaşında düşünüyorum, anneden kopuşu, bağımsızlaşma 3.yaşında başlıyor. Ama bakıcı ve diğer durumlardan bunu erkene çekmem gerekebilir.

· Bebekken nesnelere verdiği komik isimler varmıydı?
Halen bebek olduğundan şu anda yok.:) Henüz yeni 1 yaşında olduJ

· Şeker ve çikolata yemesi konusunda hassasiyetin varmı kaç yaşında yemeli?
Şu anda şeker ve çikolata vermiyorum. Çok uzun sürede düşünmüyorum. Ne kadar geç tanışırsa o kadar iyi olacağını düşünüyorum.

· Hatırladıkça çok güldüğünüz bir anınız varmı?
Doğuma giderken eşimin hali ve Su’yun bir şeye ulaşamayınca üşenip iki ayağının arasına nesneyi alıp kendisine çekmesi

· Şimdiden ona bir meslek yakıştırıyor musun, hatta istemeden yönlendiriyor musun?
Ben spor ile uğraşmasını hatta Voleybolcu olmasını çok arzuluyorum. Bu yönde de yönlendireceğim ama bunu zaman ve yeteneği gösterecek. Huzurlu olması ve mutlu olacağı bir mesleği olması tek isteğim.

· Ona en çok aldığınız oyuncak nedir?
Bugüne kadar çok fazla oyuncak almadım. Tanıdığımız kişilerin büyüyen çoçuklarının oyuncaklarını toparladık. Ama kedileri çok sevdiğinden kedili kitaplar almaya çalışıyoruz.

· Gelişimi ve eğitimi için diğer annelere önereceğin oyuncak veya çocuk kitapları varmı?
Bu konuda daha yeni yeni deneyim kazanıyorum. 1 yaşına kadar öle çok farklı , değişik oyuncaklar olmadı. Şimdi 1 yaş dogum gununden sonra çok oyuncağımız oldu. Deneyimledikten sonra göreceğiz, ama her annede duyduğum, “ bu kadar oyuncak var gidip tahta kaşıkla oynuyor, telefonla, kumanda ile oynuyor gibi”J

· Kaç yaşından itibaren televizyon izlemesine izin verdiniz, hangi programları
Şu anda yemek yerken , yada oyalamam gerektiğinden Duck tv izliyor. Konuşma yok, sadece müzik ve şekiller. Tabi bakıcımızda bu süre biraz daha artıyor olabilir. Ama bu konuda çok çok katı değilim. İzlediği kanalın eğitici olduğunu bile düşünüyorum. Ama tabi kesinlikle abartmamak gerekiyor.

· Bilgisayar oyunları veya cep telefonu oyunları oynamasına izin veriyor musunuz?
Annen olunca bende şimdiki çoçuklar başka diyenlerdenim. Telefon, laptopa karşı farklı ilgisi var. Ama biz maximumda uzak tutmaya çalışıyoruz ve çalışacağız. Geç tanışması çok daha i,yi olur diye düşünüyorum.

· Sportif faaliyetler konusunda çocuğunuzu nasıl yönlendiriyorsunuz, sence ülkemizde çocuklar için yeteri kadar spor yapma mekanıvarmı?
Kesinlikle yok. Ben 7 yıl profesyonel voleybol oynamış biri olarak, sporcu bir ailenin kızı ve gelini olarak, kızımı zamanı geldiğinde bizzat kendim yönlendireceğim.

 · Sanat dallarını sevdirme ve uygulama konusundaki yaklaşımın neler? Bu konuda diğer annelere neler önerirsin?
Ben ufak ufak masal okumaya başladım. Çok dinlemiyor . Ama iyi bir kitap okuyusu olsun, meraklı ve araştırıcı bir kimliği olsun isterim. Şu anda kitap okumak , müzik dinletmek dışında bir etkinliğimiz yok .

 · Bir çocuk mu çok çocuk mu?
Kesinlikle 2 çoçuk. Hayatta arkadaş, anne, baba, herşey bir yana kardeş bir yana . Ama bugünkü Türkiye şartlarında maddi imkanlar çok önemli. Ben 2.çoçuğu çok istiyorum ama o dönemde şartlarımız buna izin verecek mi zaman gösterecek.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

kusura bakamyın konuyla alakasız ama ugur böceği kostümünün nereden aldınız?

Adsız dedi ki...

kusura bakmayın konuyla alakasız ama ugur böceği kostümünü nereden aldınız acaba ?