27 Aralık 2011 Salı

Annelerle Sohbetler (Bölüm 9)

Annelerle Sohbetlerimiz kaldığı yerden devam ediyor:)
Bugün çok samimi itirafları ve okuyanı güldüren açıklamalarıyla konuğum sevgili Nihal. Nihal ile yakışıklı oğlu Uras'ın dedikosunu yaptık. Uras ve Nihal'in maceralarını (http://küçükprensuras.blogspot.com) adresinden takip edebilirsiniz. Onlar hepimizin dilinde olan ve her fırsatta belirttiğimiz bir yaşamı sürüyorlar (Şöyle şehir dışında doğayla içiçe yaşasak deriz ya hep işte öyle:)

Nihal'den alacağımız çok tüyo var, ben okurken çok keyif aldım, kendisine çok çok teşekkür ederim.



 ·        Kaç yaşında anne oldun ve çocuğun şuan kaç yaşında?
33 yaşımda anne oldum 3,5 yaşında Uras.

·        Çalışan bir anne misin yoksa kendin mi büyütüyorsun?
İlk bir yıl kendim baktım Uras'a. Sonrasında çalışmaya başladım hala çalışıyorum.

·        Erkeklerin askerlik anıları kadınların doğum anıları anlat anlat bitmez, senin doğum hikayen nasıldı?
Ebe Dedemiz (Kadın doğum hekimim) 7.7. de alalım mı dedi ( sezeryan endikasyonu vardı) 38. haftada iri bebek olduğundan beklemeden aldık. Ben gece uyuyamadım hep bebeğin karışacağını düşündüm herkese tembih ettim. Sabah bir gittik baktık zaten herkes tanıdık ameliyathanede. Benden başkada doğuracak gebe yok :)) Epidural kötüydü sancılı bir doğum sonrasıydı emzirme sorunları benim ağrılarım vs vs neyse hepsi geldi geçti...

·        Bzi anneler doğumdan önce birçok araştırma yapıyoruz, senin başvuru kaynakların nelerdi, dergiler, internet siteleri vs.
Doğumdan önce araştırma felan yapmadım herşeyi bildiğimi düşünüyordum doğurupta özelikle emzirme sorunlarım olunca bir yığın kitap okudum. Ek gıda döneminde internet anneleriyle tanıştım sonrasında beraber büyüttük bebeklerimizi halada görüşüyoruz. Benim için hayatımın en zor ama en güzel bir yılıydı ilk yılımız.

·        Bebek alışverişinde yeni anne adaylarına neler tavsiye edersin?
Kesinlikle beklesinler derim . Klasik ilk bebek çantasını hazırlasınlar sonrasında özelikle kıyafetler açısından beklesinler. Bizim o kadar çok hediyemiz geldiki hiç giyemediklerimiz oldu.

·        Emzik kullandınız mı bu konudaki yaklaşımın ne oldu?
 40 gün sonrası uykuya dalma sorunlarımız olduğunda emziğe başladık. Sancısız da emziği bıraktık keşke kullanmasaymışım derdim halada kullanılmasın diyorum.

·        Uykuya geçiş yöntemleriniz neler oldu, bu konuda tavsiyelerin olurmu?
İlk yılda kucağımda uyuttum sorunsuzdu gazı çıktıktan sonra. Sonra beşiğine bıraktım. Bakıcı başlayınca 1 yaşında onun kucağını yadırgadığından ayakta sallanma dönemi başladı. Kötü bir dönemdi hala da zaman zaman sallanıyor henüz tam anlamıyla bırakamadık.Uras uykucu bir bebekti, gündüzleri 1saat uyanık sonrası 20 dk kucak 40 dk uyku şeklindeydi. 

·        Çocukların yemek seçmesi her annenin sıkıntı yaşadığı bir konudur, sizin çocuğunuzun yemediği yiyecekler var mı, bunları yedirmede başarılı olduğun cin fikirler varmı?
Bu konu en zorlandığım konudur hala da devam ediyor var da yemez. Uras hiçbir klasik yada modern yöntemi kabul etmiyor hala da yemiyor yediği pilav makarna köfte patates. Sorunlunun biz olduğumuzu biliyoruz. Ek gıdaya geç başlamak, aman salçalı yemek vermeyelim yemeğin suyunda vitamin mi olurmuş bu kadar sert gıda boğazında kalır vs vs yaklaşımlarından ne tatlı ne tuzlu seviyor.
Katı gıdaları çiğneyemiyor bir saat çiğniyor zorla yutuyor. Salçalı yada salçasız hiçbir yemeği karışımı vs vs yemiyor. 6 aydan sonra bebeğin eline yiyecek verilmesi kendi yemesine özendirilmesi her türlü tadı tadmasına izin verilmesini savunuyorum onlar yemeyeceklerini zaten yemiyorlar.
Kitabi bilgilerle saati saatine vererek sebze çorbalarıyla blender çocuğu olarak Urası büyüttüm acısını hala çekiyorum. Sebze çorbası düşmanıyım şimdilerde. Sen yemeğini yap içine bir patates at o patatesi yedir. (eski usul)
Sağlık bakanlığının yeni ek gıda listelerinde sebze çorbalarının yerini sebze püreleri yada sebze yemek suları ( az salçalı yada tuzlu olacak şekilde)aldı. Destekliyorum.

·        Hazır yoğurt mu ev yapımı mı?
Biz ailecek hazır yoğurt yiyemiyoruz o yüzden  ev yapımı...

·        Yuvaya başlama yaşı olarak ne düşünüyorsun, niçin?
5 yaş diye düşünüyorum kendim okulu sevmediğimden ne kadar geç o kadar iyi diye düşünüyorum. Uras hala kreşe başlamadı.

·        Bebekken nesnelere verdiği komik isimler var mıydı?
İlk kelimesi antendi ( bebek telsizinin anteni) Hep garip kelimeleri isimleri sevdi söyledi. Aklıma gelmedi bak şimdi...

·        2 yaşından itibaren çocuklar her şey hakkında tutturmaya başlıyorlar, bu konudaki tavrın ne oldu, en çok kimin dediği oluyor, çoğu şeye evet demek şımarıklığa yol açar mı?
 Evet benim çocuğum şımarık ve bencil olduğuna göre bu konuda da tutarsız davrandık diyebilirim. Önceleri sadece tek bir şey almasına izin verirdik sonra ayar bozuldu şimdilerde oyuncakçıdan beğenmezse hiçbirşey almadan çıktığı da oluyor ama beğendiği birşey varsa alınmazsa hayal kırıklığına uğruyor.Ve alıyoruz :((

·        Şeker ve çikolata yemesi konusunda hassasiyetin var mı kaç yaşında yemeli?
 1 yaşa kadar vermedik tabi (tıbbi bilgilere göre) Rahmetli kayınvalidem çikolata sevmeyen çocuk olur mu diye çok üzülürdü hala da çok sevmez binde bir tadını beğenirse yer.

·        Hatırladıkça çok güldüğünüz bir anınız var mı?
Rahmetli kayınvalidem benim gibi çok pimpirikliydi bir gün eşim yok akşam yemeğinde Urasa hiçbirşey yediremedik 9. ay civarıydı ne verdiysek ne pişirdiysek yemedi bir ben koşup yapıyorum bir o koşup yapıyor Uras inatla yemiyor sonra oturduk ikimiz de ağladık :))) Hem de nasıl ağlıyoruz Uras da başladı ağlamaya:)) Eşim geldi kötü birşey oldu sandı :))

Uras takıntılı bir çocuktu 1 yaşa kadar cami takıntısı vardı 2 yaşa kadar biçerdöver :))
1 yaşın yazında arkada arabadayız Uras la ...Memelerimi gösterip gubbeeee(caminin kubbesi) Meme çatalıma da minaaaa(cami minaresi) demişti. Pesss yanii...
Bir gece tam uyuyacağız zil çaldı. Bakkal bizi aşağı çağırıyor süpriz diye. Bir indik şehir merkezinde hemde evin önünde biçerdöver park etmiş nasıl yaniiii????

·        Şimdiden ona bir meslek yakıştırıyor musun, hatta istemeden yönlendiriyor musun?
Evet kesinlikle profesyonel olarak spor yapmasını istiyoruz futbulcu olabilir minyonluğundan dolayı jokey olabilir :)) Asla doktor yada askerlikle ilgili bir meslek düşünmüyoruz. Hatta babamız geçenlerde '' bu çocuk şımarık sünepe bişey olacak bu kadar korumacı olduğumuzdan bari paralı ziraat mühendisliği okutalımda bağa bahçeye bakar hiç olmazsa '' dedi...

·        Ona en çok aldığınız oyuncak nedir?
Hangisini anlatayım bir sürü oyuncağımız var ev kreş gibi. Birde bunlar ilk 2 yılda alındı sonrasında tamam dedik. En çok legolarımız var ençok da legolarını seviyor. Gelmiş geçmiş en iyi düşünülmüş oyuncağın legolar olduğunu düşünüyoruz. Ailecek hastasıyız.

·        Gelişimi ve eğitimi için diğer annelere önereceğin oyuncak veya çocuk kitapları varmı?
Kesinlikle iyi markaların bebek- çocuk sesli oyuncakları (eğitici köpek öğretici ayı vs vs ) tavsiye etmiyorum. O kadar verilen paraya yazık. Bultaklar, legolar, aktivite setleri , puzzlelar, oyun setleri olabilir. Bebeklikten itibaren kitap okuma alışkanlığı kazandırılması bebeklere sık kitap okunması çocuklukta bunun devam ettrilmesi kitap sevgisi açısından çok önemli. Eğitici oyuncak- kitap konusunda kitap yazabilirim ama bu çocuğun ilgi alanıyla da ilgili. Uras komplike oyuncakları sevdi ama yeğenim daha farklıydı ...

·        Kaç yaşından itibaren televizyon izlemesine izin verdiniz, hangi programları
Tvye ilgisizdik önceleri. Az seyretsin de işimi yapayım derdim izlemezdi sonra animasyon filmlere merak sardı . Şimdi bakıcı da çizgi film seyrediyor. Ama çabuk sıkılıyor saçma bunlar diyor genede animasyon filmleri seviyor. İlk bir yıl tv bile açılmadı desem :)) 

·        Bilgisayar oyunları veya cep telefonu oyunları oynamasına izin veriyor musunuz?
Çok değil sadece kuzene gittiği zamanlar beraber biraz oynuyorlar. Evde aklına bile gelmiyor ...

·        Sportif faaliyetler konusunda çocuğunuzu nasıl yönlendiriyorsunuz, sence ülkemizde çocuklar için yeteri kadar spor yapma mekanı va rmı?

Hergün futol maçı yapıyoruz koridorda:) Salonun en güzel yerinde de basket potamız var:)) Spor salonu malesef yok çevrede bu yaş için. Sık sık açıkhavada futbol basketbol vs sahalarına gidiyoruz. Doğayla haşır neşir büyüyor .Yukarda da dedim bağ bahçe çok bizim her haftasonu oralarda koşup zıplıyor bu bakımdan rahatız.

·        Sanat dallarını sevdirme ve uygulama konusundaki yaklaşımın neler? Bu konuda diğer annelere neler önerirsin?
Sanatla ilgili henüz bir kurs vs başlamışlığımız yapmışlığımız yok. Zaten bu yaş için buralarda kurs da yok. Müzik aletlerimiz var boyama yapma kesme fotoğraf çekme vs faaliyetlerimiz oluyor.Evde ailecek dans saatlerimiz oluyor :)) Müzik dinliyoruz.Sonrasında destekleriz elbetteki.

·        Bir çocuk mu çok çocuk mu?
Çok çocuk ama vakit yok. geç kaldık :((

2 yorum:

Nihal M. dedi ki...

teşekkürler tatlım yayınlamana sevindim anca toparlayıp yazabildim :((
çocuk büyütmek çok çok zor bir işmiş bunu anladım geçen yıllarda...başkalarına şöyle yap böyle yedir demekle olmuyormuş birde en sinir olduğum kadın çocuğum yemiyor diyen annelerdi şimdi çok rahatım benim kide yemiyor deyip geçebiliyorum :))
Urasın abartılı hikayeleri devam edecek...
sevgiler taşradan istanbula bolca...

bahriye-krm dedi ki...

çok güzel bir paylaşım olmuş...cevapları zevkle okudum nihal'cim..
uras ve seni seviyoruz :))