14 Mart 2012 Çarşamba

Sylvain Chomet ve The Illusionist (Animasyon film)

Geçen sene festivalde izlemeyi hedeflediğim ve maalesef beyaz perde yerine, geçtiğimiz günlerde evde izleyebildiğim "The Illusionist" onca festival filmi arasında seçebileceğim herhalde en isabetli film olurdu.
Hemen peşinden de "The Triplets of Belleville" i izledim. Ondan da bir sonraki yazıda bahsetmeyi düşünüyorum:)

The Illusionist 1959 yılında bir sihirbazın Paris'ten İskoçya Edinburg'a doğru uzanan iş arayış hikayesini ve bu yolculukta yanına sığınan genç bir kızı konu almakta.
Sihirbazlık sanatını büyük bir itinayla yapmaya çalışan Tatischeff gösterilerinde istediği ilgiyi pek bulamamakta fakat yaşamak için bu işi sürdürmek zorundadır.
İskoçya da küçük ve mütevazi bir kasabadaki bir pub'dan aldığı teklif üzerine buraya gelir ve şovu neşeli ve sarhoş İskoçlar tarafından keyifle izlenir.
Son derece kibar ve düşünceli bir beyefendi olan Tatisceff pub'da çalışan temizlikçi kıza yaptığı sihirli numaralar ve ona aldığı kırmızı ayakkabılar sonucu ayrılma vakti geldiğinde kız onu bırakmak istemez ve emrivaki de olsa yolculuğa birlikte devam ederler.

Hemen hemen hiç konuşmanın olmadığı filmde hiç kopukluk olmadan herşeyi çok iyi anlatan bir çizgi dünyası izliyoruz. Ben çizimlere, derinliklere ve detaylara bayıldım. Herşeyiyle buram buram Fransız kokulu çizimler, yani zarif:) Evet çizimler çok zarif, ince uzun, evler, binalar, evlerin içi, dekorasyonlar benim çok çok hoşuma gitti. Sadece çizim değil konu itibari ile de sürükleyici.  Çok beğenerek izledim. Aşağıda filmle ilgili pek çok kare bulabilirsiniz.

Bir de Sylvain Chomet ve filmografisinden bahsedelim.
Chomet 1963 doğumlu Fransız animatör ve yönetmen.  Şu ana kadar 3 animasyon film projesi olmuş.
İlk kısa filmi "The Old Lady and the Pigeons (1998)" adlı filmini tamamladı ve 6 farklı ödül aldı. Uzun metrajlı animasyon filmi "Les Triplettes de Belleville" (Belleville'de Randevu) 2003 yılında iki dalda Oscar'a aday gösterildi.
2010 yapımı The Illusionist bir çok festivalde yer almasının yanısıra 83. Akademi Ödüllerine Animasyon dalında aday gösterilmiş va fakat ödülü Toy Story 3'e kaptırmış.

İşte Illusionist'ten görüntüler,







6 yorum:

kutupayusu dedi ki...

tekrar tekrar izliyorum ... her izleyişimde beni mutlu ediyorlar ve yüzümü güldürüyorlar...ondan kelli teşekkürler s.chomet :)ve teşekkürler işyerimde bu postu okurken beni mutlu eden sanat notları :)

Eren dedi ki...

Çizimlerine bayıldığım bir animasyon:)

Ayfer dedi ki...

Sinemcim dunku post'un 'bir ayrilik' ve bugun bizlerle paylastigin animasyon filmini burda buldugum takdirde hemen izleyecegim. Animasyon filmleri ve illustrasyon'u cok seven biri olarak keyif alacagimi dusunuyorum ^-* mucu

Dışavurum dedi ki...

Harika görünüyor, ilk izleyeceklerim listeme aldım

Dışavurum dedi ki...

Harika görünüyor, ilk izleyeceklerim listeme aldım

BG dedi ki...

Şu film hakkında yazan birilerini bulmak zor oldu. Gerçekten keyif alarak izlediğim bir filmdi.