21 Haziran 2011 Salı

Günün Önerileri 21 Haziran Salı

Bugün çok sevdiğim bir tatlının tarifini önereceğim. Gözlerimdeki vaka devam ettiği için onları çok fazla yormadan tek bir öneri yapabileceğim ancak:)
Bu tatlının yapımı hem çok kolay hem de öyle güzel bir sunumu oluyor ki, ben burada yayınlayacağımı bilsem daha güzel bir pozunu çekerdim.


Nane Likörlü Elma Tatlısı

Malzemeler

10 adet küçük boy elma (Amasya elması tercihen)
1 şişe Nane likörü
3-4 tatlı kaşığı toz şeker

Elmaların kabuklarını soyup, ortasını oyuyoruz ve tencereye yanyana oturtuyoruz, nane likörünü ve şekerini ilave edip kaynatıyoruz,
Ara ara elmaları ters yüz edebilir veya kaşıkla likörü üstlerine gezdirebilirsiniz. Elmalar yumuşayınca ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.

Süslemek için

Ben süslemek için elmaların ortasına kaymak ve tabağa da nar serpiştirmiştim. Başka bir öneri olarak elmaların ortasına muz veya ananas yerleştirebilir, yanlarına kiraz koyabilirsiniz. Veya hayal gücünüz size başka şeyler yaptırabilir.
Afiyet olsun

2 yorum:

kara kitap dedi ki...

fotoğrafı gördüm ilk, bu güzel yeşil şeyler ne olaki diye geçti aklımdan.tarifi okuyunca yüzümde kocaman bir sırıtma oldu.en sevdiğim şeyler bir arada.elma ve nane likörü bir araya gelmiş tatlı olmuşlar.çok beğendim bu tarifi. :))

Defne Soysal dedi ki...

Çok güzel kombin olmuş.Kaymak en güzel ilave bence başka bir şeye gerek yok.