27 Ekim 2010 Çarşamba

İade-i Yazı

Blog camiasında yeni bir ekol başladı.
Mimlemeler, izleyici sayısında belli rakama ulaşınca ödüllü yarışmalar her blogcunun bildiği ve çoğunun uyguladığı birşeyken şimdi bir yenisi daha eklendi. Buna iade-i yazı diyeceğim.
Günlerden birgün yazılarını keyifle takip ettiğim Syrakuza, meslek blogger ilişkisi incelemesi yapacağım diye ortaya çıkınca, kendisini bile hayrette bırakacak kadar talep gördü.

İşini gücünü bıraktı, açtığı blog amacından saptı ama o yılmadan her  sabah düzenli bir şekilde analizlerini yayınlıyor, zannediyorum ki 6 ay daha sürecek bu çalışması. Gelin görün ki ben bitmesini hiç istemiyorum çünkü sayesinde birçok meslek hakkında aklımıza hayalimize gelmeyecek detaylar ve bilgiler öğreniyor her sabah güne kahahalarla başlıyoruz. Bir stand-up show'un metnini okuyoruz sanki.

Syrakuza analizlerini yapadururken, hakkında yazdığı blogercılar da iade-i yazı başlattılar sağolsunlar. İşte bu akım böyle başladı ve bu yazı da bu zincirin bir parçası.

Syrakuza iki blog ve bir erkek çocuk sahibi. Oğlunun dilinden hayatı bizi beterböcek adlın blogundan aktarırken kendi karmaşık ve mücadele dolu yaşamını Syrakuza adlı blogundan duyuruyor.

Kendisi bir bankada risk izleme yönetmeni. Yani işi çok zor çoooook.
Siz hiç böyle bir meslek duydunuz mu? Ben ne yaptığını tahmin etmeye çalışayım.

Şimdi, Syrakuza bir plazada çalışıyordur kesin, sabah işe varır varmaz enaz 4 tane olduğunu düşündüğüm asansörlerin başına gelip asansöre sıkış tepiş binen çalışanların taşınma risklerini inceleyip, önce patronların, sonra bayanların daha sonra kankaların çıkacağı bir disiplin sağlıyor. Bütün riskleri izleyip güvenliği sağladıktan sonra, yanında getirdiği simidi kimsenin görme ve isteme riskini almamak için tuvalete sığınıyor. Simidini bitirdikten sonra kahve makinasının önüne gelip arkadaşlarının ellerini yakmasınlar diye bardaklarını risksiz bir seviyeye kadar doldurmalarını izliyor.
Tüm bu tantana bitip mesai başlayınca bütün gün, öğretmenin sınav olan sınıfın etrafında dolaştığı gibi açık ofiste dolaşıyor ve patronun gelme riskine karşı bilgisayarda kağıt oynayan, msnde chat yapan personeli uyarıp kovulma risklerini ortadan kaldırıyor.
Akşam olunca tüm personeli doğru servislere yönlendirip yanlış güzergahlara gitme risklerini de yönettikten sonra, çok yorulmuş birşekilde koltuğuna oturup Bach ile sakinleşmeye çalışıyor.

Syrakuza işte böylesine yorucu ve sorumluluğu büyük bir iş yapmasının yanısıra bir sinefil de aynı zamanda. Yani hayatını film zannediyor! her yaptığı hareketi yönetmen söyledi sanıyor. Her gün hangi filmde oynayacağını düşünüp ona göre tavır takınıyor. Akşam olunca da maceralarını blogundan takip ediyoruz. Kendisine kolaylıklar diliyorum ve şimdi günün mesleğini öğrenmeye gidiyorum.

11 yorum:

komançi dedi ki...

bi bakalım bloga oldukça ilginç görünüyor. ama kuş kadar maaşda çok komikmiş :)

Adsız dedi ki...

:)))))) Sinem ellerine kalemine sağlık :) Mesleğimi hiö bu açıdan düşünmemiştim :) Şimdiye kadar olan tüm iade-i yazılarda risk izlemenin türlü çeşidini okudum bu da çok hoşuma gitti. Son yazımda mesleğimin ne olduğunu anlatayım da açıklığa kavuşsun :)) Çok eğlendim sabah sabah. asansör riskleri de ayrı bir komediydi :))

Sinem Ergun dedi ki...

Syrakuza anlatta bir utanalım cehaletimizden, şart oldu artık:)))

Komançi, sen sen ol kadınların yaşını sorma:))

Aslısın dedi ki...

:)) Çok güldüm buna ben!

Gökşen dedi ki...

Kahve makinasının önünde bardaklarını uygun seviyeye kadar doldurma olayına bittim :))
Çok güldüm :))

Yalnız bu yazı dizisi bitince hepimiz bir boşluğa düşeceğiz sanki, napsak napsak?? :))

kalemine sağlık, sevgiler.

Müge dedi ki...

Sinem süperdi!!!

Gökşen, aynısını düşünüyor ve telaş ediyorum açıkçası. İnan, başka ne bulsak da bu hareket devam etse diye kafa patlatıyorum :)

Sinem Ergun dedi ki...

Arkadaşlar çok teşekkür ederim. Sizlerinki kadar güzel olmadı ama zaten bu yüzden bir karikatür ekledim gülmek garanti olsun diye, ayrıca karikatürdeki gibi olduk, birbirimize bir bilgi verip sonra dalga geçiyoruz:))))
Yeni oluşum için herzaman hazırım:)

NzN dedi ki...

bak hiç farketmemişim bu koşturmacanın arasında böyle bir akımın başladığını ve hatta büyüdüğünü :)
hemen gidip bir ilgileneyim :)

Yemekbahane dedi ki...

Çok güldüm ve acaba benim mesleğimin kritiği yapılsa ne yazılırdı diye düşündüm.. Bana da yazsana :)

CEPAYNASI dedi ki...

:)))))))))))
bayıldım...
teşekkürler....

Bero dedi ki...

Sinem süperr :)
koptum resmen
bu arada syrakusa da meşhur olmuş durumda, hemen bakacağım blog'una :)